شکایت مردمی از افزایش نامعقول قبوض برق / لزوم بازبینی در فرایند قرائت کنتور، صدور فیش و پایش شکایات مردمی در سازمان خدمت رسان برق / ادامه این روند باعث بی اعتمادی مردم به نهادهای خدمتگزار خواهد بود

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- جمعی از مردم شهرستان مسجدسلیمان از افزایش مبلغ قبوض برق خود اظهار شکایت کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان جمالپور یکی از کسبه محله دره اشکفت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به اعتقاد بنده علاوه بر افزایش قیمت قبوض برق مصرفی منازل افزایش قیمت قبوض مغازه ها هم غیر منطقی ست. وی ادامه داد:  حتی اگه قرار باشد طبق کارکرد کنتور قبض صادر شود باز هم مبالغ درج شده در فیش غیر منطقی است. مضافاً این که مگر یک مغازه چقدر درآمد دارد که بایستی بین پانصد هزار تومان تا دو میلیون و یا بیشتر از این ها بابت قبوض برق پرداخت نمایند…

یکی دیگر از اهالی به نام مرادی اضافه کرد مردم خوزستان که از آب و هوای خوبی برخوردار نیستند منطقی و قانونی است به خاطر گرمای شدید مبلغ کم تری در فصول گرم بابت فیش برق پرداخت نمایند… زمانپور هم از جمله کسبه ای بود که ضمن تایید نظر همکاران خود، از خدمات سازمان برق اظهار نارضایتی کرد.

موری از مغازه داران محله دره اشکفت نیز گفت: ما توقع داریم این موضوع پیگیری و رسیدگی شود چون ادامه این روند باعث بی اعتمادی مردم به نهادهای خدمتگزار خواهد بود و از طرف دیگر ما مجبور به اضافه کردن قیمت ها برای جبران ضرر خواهیم بود و همه این ها باعث فشار مضاعف به قشر آسیب پذیر جامعه می شود…

سمالی یکی از اهالی منطقه گفت: آن چه برای من عجیب است و تاکنون کسی پاسخ قانع کننده ای به آن نداده این است که چگونه خانوارهایی که در شهرهای همجوار زندگی می کنند قبوض برق شان  از ما در مسجدسلیمان کم تر می شود! وی ادامه داد: قبوض برق چند نفر از آشنایان من در اهواز علیرغم آن که در فصل تابستان از سه کولر دو تیکه و پنجره ای آن هم به صورت ۲۴ ساعته استفاده می کردند از بنده که تنها دو کولر داشته ام ( دو تیکه) آن هم تمام وقت استفاده نمی شد بسیار کمتر شده است! وی گفت: برای این که اطمینان پیدا کنم از دوستان دیگر در اهواز سوال کردم و قتی شنیدم علیرغم استفاده بیشتر از وسایل پرمصرف برقی قبوض آن ها بسیار کمتر از ماست متوجه شدم به احتمال زیاد نرخ محاسبه در مسجدسلیمان و شهرهای دیگر مثل اهواز متفاوت است که امیدوارم مسئولین در این رابطه پیگیری کنند…

 ذکر این نکته لازم است که هر چند هدف از درج این گزارش البته تخطئه دستگاههای خدمت رسان از جمله سازمان برق نیست اما با توجه به شکایات مردمی متعدد، لازم است بازبینی های لازم در فرایند قرائت کنتور، صدور فیش و پایش شکایات مردمی در سازمان خدمت رسان برق انجام گیرد. از سوی دیگر افرایش کشوری تعرفه های نصب کنتورهای تک فاز و سه فاز باعث ایجاد نارضایتی هایی در بین همشهریان شده است و سازمان برق باید برای این معضلات عمده و مهم،تدابیر مناسب و مقتضی را اعمال نماید. زیرا روشن است در صورت بروز نارضایتی در جامعه ، روند بازگشت اعتماد عمومی کند و طاقت فرسا خواهد بود…

 

درباره نویسنده

7128مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

تمام حقوق این سایت برای © 2018 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان. محفوظ است.
ویرایش شده توسط سعید مرادی